Jag omfamnar mig själv och mina kurvor.

2012-01-04 - 21:14:54
Jag satt och åt min gräddiga pasta här på Prestige och satt och funderade.
Jag undrar egentligen vilka som verkligen påverkas av all denna smal hysteri i världen.
De tjejer som är på tv och i tidningarna, är de verkligen så att vi tjejer får komplex för att vi tycker de är ideal tjejer eller är det killarna, männen, som blir förstörda av att se dessa snygga, smala vältränade tjejer med uppåtpekande bröst överallt?
Jag tror att det är männen som suger åt sig mest och bygger upp en ideal kvinna som inte finns.
Och därefter påverkas vi tjejer.
Jag kan titta på tjejer i musikvideo och tycka jo, hon e ju snygg men hon har ju också de och det felet.
Och jag ser en jävla massa brister hos kändisarna.
Jag undrar verkligen hur killar tänker när de ser dessa tjejer?
Tänker dom "där är en riktig kvinna" eller ser dem det jag ser?
Dessutom har dem ju en jävla massa tid att träna dessa tjejer.


Under julen fick jag en kommentar av min pappa om att jag borde "ta hand om mina kärlekshandtag innan det blir illa". Jag vet inte vad det betyder, min pappa är generellt inte elak men han säger en jävla massa klumpiga grejer. Som någon annan vi känner (host, host, ser mig själv i spegeln...).
Jag vet att han inte menade att göra mig ledsen, men det gjorde han.
Min kusin fick också en kommentar från en annan karl i vår familj.
Jag och mamma började diskutera detta såklart.
Mer eller mindre kom vi fram till att karlarna är dumma.


Jag satt som sagt och åt min gräddiga pasta för 10 minuter sedan och satt och tänkte.
Jag är kurvig.
Jag har byst, höfter och kärlekshandtag.
Jag har rumpa.
Jag kommer aldrig få magmuskler, det ligger inte i mina gener.
Vill jag må bättre, ha bättre kondition och mer energi?
Ja!
Men vill jag bli smalare?
Nej.
För jag är inte tjock.
Jag tycker inte det.
Jag tycker att det är karlarnas syn på kvinnor som är jävligt skev och därmed börjar vi tvivla på oss själva.
Vi tjejer.
Vi vackra varelser låter någon plantera denna tanke i vårat huvud och så växer den som ogräs.
Men jag drog precis upp roten.
Jag är inte tjock.
Jag är kurvig, jag kommer aldrig bli spinkig.
Men jag är fin som jag är.
Och någon älskar mina kurvor, varje millimeter.
Jag vill vara hälsosam och snygg.
Men efter mina ideal, inte någon annans.
Postat av: Anonym

1. Skaffa blogspot.com , deras app blogpres är skitsimpel och fungerar så smidigt.

2. Inte bara bildblogg. Älskar och läsa dina tankar och funderingar. Du har nog den enda äkta blogg jag känner. Som känns levande och ja, genuint äkta. Hjälper såklart till att jag känner dig, men du hymlar inte om något och du är människa i ditt skrivande. Sen även bilder också.

3. Så jävla bra skrivet Malin! Man skall vara hälsosam och sedan har man den kropp och form man har. Så länge man inte är klassad som över eller underviktig så spelar det faktiskt ingen roll.

2012-01-04 - 21:48:51
Postat av: L

Det var från ,mig :-)

2012-01-04 - 21:55:40
URL: http://itwasnewyork.blogspot.com
Postat av: Ida

WORD!

2012-01-04 - 23:45:54
Postat av: Sofie

Bra skrivet! Tänkvärt!

2012-01-05 - 07:35:09
Postat av: my

Bra där!

2012-01-05 - 13:07:14
URL: http://mys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: