Αν πρέπει θα αλλάξω

2011-11-15 - 13:15:34
Så, jag har sädat och allt är upppackat men för att vara två personer och en sån liten lägenhet så blir det aldrig rent?!
Vad fan e det?!
Vart kommer alla grejer ifrån och vart ska jag lägga dom?!
Jag höll på explodera igår dessutom.
Jag är inte fantastisk på att laga mat, jag har aldrig lärt mig riktigt och vet inte hur man ska göra för att få det gott, detta erkänner jag.
Om jag har en fantastisk idé så kan jag göra det, eller om jag har ett recept men jag är ingen mästerkock, nej.
I Sverige är vi ju dessutom duktiga på äta halfabrikat, i alla fall i min familj för min mamma är inte heller mästare på matlagning, hon tycker, precis som jag, inte att det är roligt.
Så, George vill lära mig laga mat (han är ingen jävla mästerkock heller) men han har sett sin mormor laga mat på ett visst sätt och han tycker jag ska laga mat som henne.
Jag är fast vid att om han ska gnälla på min matlagning, då kan han göra det själv.
Jag äter det mesta och är inte kinkig, om han vill ha en gourmet måltid ja, då kan han få laga den!
Hans mormor slängde dock ut sig kommentaren igår att "hon är kvinna, hon måste lära sig att laga mat", pratandes om mig.
Jag höll på att explodera såklart.
Men, jag har lärt mig nu att bita i tungan och hålla käften om sånt här för det är battlar jag aldrig kommer vinna.
Jag kommer aldrig få rätt.
George lagar maten själv om han vill ha det på ett visst sätt, han är duktig på det.
Så jag tänker inte ens ta diskutionen som jag blev faktiskt förnedrad av.
För att jag är kvinna.
Okej för att jag vill. Jag vill lära mig. Framför allt grekisk mat.
Men för att jag är kvinna.
Det är fan 2012 snart.
Nej. Vet du vad.
Jag kan förändra många saker.
Men inte för att jag är kvinna.
Bara för att jag vill.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: