I don't know why it does this to me

2011-10-20 - 18:55:42
Jag vet faktiskt inte vad som händer.
Men det är någonting som inte står rätt till.
Ni behöver inte bli oroliga.
Det är inget ovanligt.
Det är sällan någonting som känns rätt inom mig.
Väldigt sällan.
Jag tror att det är från sommar till vinter omställningen.
Det lilla monstret i mitt huvud som hackar på mig, som säger konstiga saker.
Och sen finns det helt plötsligt en annan människa som försvarar mig från det här lilla monstret.
Som säger att "va inte knäpp, så är det inte alls. Det lilla monstret ljuger"
Jag låter säkert schitzofren. Vilket jag kanske är.
Det vore ju skönt att få en diagnos så man kan få lite medicin.
För det finns väl ingen medicin mot att vara bortskämd, otacksam, gnällig och allmänt alltför känslosam och nervös?
För det är precis så jag känner mig.
Men så kommer det lilla monstret och säger att "Nej, du har rätt med ditt gnällande, fortsätt med det".
Och så måste jag kämpa med det lilla monstret.
Hela tiden.
Bråka med honom hela tiden.
Vilket innebär att jag blir irriterad. Och arg.
Jag känner för lätt.
Vad gör man åt det?!
Postat av: Anonym

Heej!



Jag vill bara säga att i mina ögon är du en väldigt starkt person som har vågat lämna det trygga här hemma i Sverige och valt ett liv i galna Grekland ;) Jag vet hur grekerna kan vara och hur systemet i Grekland, det är inte alls lätt att bo där speciellt när man inte är grek själv... Vill bara säga att du inspirerar mig aloot och du ska vara stolt över dig själv som har kommit så långt... Bravooo :)

2011-10-20 - 19:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: