I drömmars värld

2011-10-02 - 20:54:03
Så, har haft en väldigt avslappnande dag.
Vaknade vid halv 1 och vi åkte till stranden och drack kaffe, inget solande eller badande dock.
Gick och åt lunch och sedan åkte vi hem igen..
Jag hade bestämt Skype träff idag men familjen, mamma skulle träffa morföräldrarna och vi skulle pratat allihopa tillsammans.
Jag har tjatat om det och längtat efter det men kände mig väldigt känslig idag, framför allt på förmiddagen och är inte redo att prata med dom på Skype riktigt än.
Jag vill inte att någon ska misstolka mig om jag skulle bli ledsen, jag har det jätte bra och många gånger är jag väldigt lycklig här men självklart så saknar jag mitt hem och min familj, framför allt när de precis har varit här och jag har haft två fantastiska veckor tillsammans med dom.
Då saknar jag dom lite extra bara..
Så jag var hemma runt 4-5 på eftermiddagen men gick istället för att logga in på Skype till G's lillebror för att hjälpa honom med engelska läxan.
Han är 12 år och jätte duktig jämfört med många grekiska barn, det är inte jätte många som vill lära sig engelska konstigt nog.
Men han lär sig snabbt, kan en hel del och kommer lära sig ännu mer nu när jag är runt hela tiden.
Sedan somnade jag igen.
Och ville verkligen inte vakna när G vaknade klockan 7. Så jag begravde huvudet i kudden och vaknade inte förrän 9...
Känns jobbigt att jag sovit bort en hel dag men va fan... Jag ska bara försöka passa på just nu och njuta av att jag kan sova när jag vill.
Nu är G's andra bror här och lånar vår tv så jag ska försöka städa upp lite, sedan ska det försökas packas upp och packa ner en del sommarkläder.
Men det är fortfarande riktigt varm här på dagarna, idag var det 29 grader och det ska tydligen vara såhär hela veckan!
Plus att det troligtvis är rätt varmt på Santorini så det blir väl efter Santorini som de flesta sommarkläder packas ned.
Sedan går jag ut en sväng, men kommer nog gå ut rätt sent och kanske försöka gå ut och ta en drink med mannen min efter han stängt baren, vi har inte gjort det på ett tag.
Men, till familjen som läser bloggen, det var inte pga att jag hade bättre för mig idag som jag inte pratade med er,
jag ville bara inte att ni skulle se eller höra mig ledsen för det är jag inte!
Saknar er bara.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: