I hate housework. I have to clean everything, wash everything and then 6 months later I have to do it all over again.

2011-10-05 - 13:10:31
Så, jag har nyfunnen respekt för mammor.
För de stackars mammor som jobbar heltid och också måste ta hand om ett hem.
Det är fortfarande så himla vanligt hemma i Sverige att männen inte hjälper till ett dugg hemma, jag vet inte vad det beror på.
Men jag hatar hus arbete. Jag hatar det.
Jag gillar att fixa och dona. Inreda.
Jag har inget emot att tvätta och jag älskar rena saker. Men det är det där mittemellan.
Att det ska torka. Att det ska vikas och stoppas in i garderoben fint.
Därför, låg oftast mina kläder, rena och smutsiga tillsammans i en hög någonstans när jag var tonåring.
Jag hade helt enkelt inte lust.
Jag hade bättre saker för mig.
Jag har också lätt för att bli deppig. Och när jag är deppig är jag som förlamad.
Jag kan inte göra någonting.
Absolut ingenting.
Nu blev jag arg.
För G tror att han är en prins som måste ha lakanen strykta när dom är tvättade.
STRYKA LAKAN?!
Han ska vara glad att jag ens tvättar dom!!!!
Missförstå mig rätt, självklart begär han inte att JAG ska tvätta och stryka dom.
Nej, det ska hans mormor göra. Som också har ett café tillsammans med sin son och har en egen son, en egen man plus G's hela familj att tvätta åt.
Jag tycker väl inte att det är rättvist att hon ska tvätta mina grejer.
Men igår bad hon mig ge mina saker till henne.
På allvar. Hon vill tvätta dom.
Hon gör det "med kärlek".
Och ja det är väl en gullig tanke.
Men att skämma bort allt och alla tycker inte jag är kärlek.
Man kan visa kärlek på andra sätt.
Inte genom att ge pengar eller göra allt åt någon, som om dom vore handikappade.
Jag har vuxit upp en hel del, sedan i vintras och nu under sommaren och framför allt i den nya lägenheten så tycker jag till och med om att ha det fint och organiserat.
Men det tar så mycket tid!!!
Det är omöjligt!
Och G förstår inte det här för han har aldrig behövt tvätta en tvättmaskin i sitt liv.
Han har aldrig dammsugit.
Det är tragiskt men det är så det fungerar här.
Kvinnorna gör allt.
Men....
..det är samma sak hemma i Sverige.
Jag är i alla fall uppväxt så.
De flesta jag känner är uppväxta så.
Vissa kanske påstår att de dela hushållet men det tror jag inte på. För män bryr sig helt enkelt inte.
Som jag.
Ibland orkar jag bara inte bry mig.
Så jag har fått utbrott på G, om han tycker det smutsigt då kan han fan städa själv.
Men nu tycker jag det är smutsigt och kommer på mig själv tvätta uteplatsen med vatten och borste.
UTE platsen.
Marken.
Jag tvättar marken?!


Men jag har satt en gräns.
Den dagen jag står och stryker ett 220x240 cm lakan, då har jag blivit för grekisk.
Då har jag sagt åt mina vänner att skicka hem mig.
Postat av: Lotta

HA HA HA HA HA HA HA! Ja du, när du tvättar lakan så lovar jag dig att jag binder både händer och fötter på dig och bär med dig tillbaka till Sverige vare sig du vill eller ej. Nej, ni får väl köpa en mangel då helt enkelt.



Vilken kulturkrock för dig, men du kommer vänja dig helt klart. Kanske inte så oväntat. Och ja, jag är övertygad om att du har växt mer än vad du både vet och känner. Det är något jag är säker på och jag tror duy kommer upptäcka när du hälsar på i Sverige och sen reser tillbaka. Kontrasterna. I can almost promise you that.

2011-10-05 - 16:16:40
URL: http://itwasnewyork.blogspot.com
Postat av: My

Håller med dig, fyfan stryka lakan, man kör väl dra på lakan så det blir sådär bra som man vill =)

2011-10-05 - 21:37:38
URL: http://mys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: