Welcome winter

2011-10-17 - 16:58:22
Så, det är en väldigt fin dag ändå.
George har lagt sig för at sova en timme men jag sov ju 11 timmar så kände väl inte att jag behövde det..
Sitter istället på vår lilla gård och myser för mig själv, hör fåglarna kvittra.
Det är kyligt i luften men en väldigt fin höstdag!
Jag gick ner till Prestige, drack mer kaffe, vi åkte en sväng till Valtos och nu sitter jag här.
Jag kände lite hur vinter ångesten kom krypande... Framåt klockan 3 så kom den.
Frågan som kan göra en galen här på vinter.
"Vad fan ska jag göra hela dagen?!"
När den frågan kommer så är det bara att ta ett djupt andetag och försöka koppla av.
Sätta på tvn, läsa en bok, internet.
Ringa en kompis, om sådan finns.
Eller i mitt fall, tjata på pojkvännen om sysselsättning.
Jag kommer ju såklart på massa saker jag kan göra, men de är ju inte roliga.
Träna.
Plugga grekiska som jag inte gjort på ett halvår. Damma av böckerna.
Men nej. Jag tycker hellre om att sitta och gnälla.
Men när G ska jobba klockan nu klockan 6 så tänkte jag faktiskt ta en kort springrunda, bara för att komma igång.
Konditionen är helt okej efter att ha promenerat hela sommaren.
Eller ja, beror på vad man jämför med.
Jag jämför mig ju med G som inte går längre än från moppen till dörren på sommaren.
Jag tror även att min visdomstand är inflammerad.
Bara på tal om ingenting.
Har haft sjukt ont långt in i munnen i typ några dagar nu så tror att det är en inflammation.
Kan inte tugga, kan inte äta ordentligt! Så ska köpa soppa och äta idag.
Nu när jag tänker på det så orkar jag nog inte springa ändå.
Men en promenad kanske.
Om jag hittar någon mysig musik.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: