η λογίκη με την τρέλα

2011-09-30 - 19:28:10
Jag har haft en jätetrevlig dag!
Jag gick upp tidigt, runt 10 för att röja undan på kontoret och runt 1 var jag färdig! Då skuttade jag iväg och mötte lillebror och Linnea på stranden för att spendera lite tid och slappna av ordentligt...
Det behövdes! Att få vara själv men ändå inte...
Vi åt lunch tills vi alla blev rastlösa så runt  skuttade (läs släpade mig själv uppför backjäveln) tillbaka till kontoret och satt där en stund innan jag mötte Ugne för att knyta ihop kontakten igen, ordentligt.
Det var riktigt trevligt, har saknat de stunder vi hade i vintras, samma sak med Julia.
Man är jätte tight på vintrarna men på somrarna händer så mycket annat att man glömmer allt annat, framför allt med mig som har genomgått ordentliga prövningar denna sommar, förhållande mässigt, jobb mässigt och allt möjligt.
Men jag var inte orolig egentligen, jag vet att vi kommer ha mysiga stunder under vintern tillsammans!
Ikväll är sista kvällen med bror och imorgon förmiddag bär det av till flygplatsen för sista Departure 2011.
De flesta räknar nog med att jag är guide nästa år igen men än är jag inte säker på något, sommar 2012 känns oändligt långt bort. Oändligt.
Allt kan hända.

Ni vet att jag älskar att para ihop bilder (gärna på mig själv) med musik, ni vet att jag älskar grekisk musik och jag vet att ni inte fattar vad jag skriver eller vad han sjunger.
Men denna låt lyssnar jag mycket på, jag stänger ögonen och bara lyssnar på ord som jag inte heller fullt förstår.
Men det är det som är rätt underbart med grekisk musik, ofta förstår man känslan i låten, även om man inte förstår orden.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: