Vart går man när man inte har någonstans att ta vägen

2011-09-29 - 19:25:13
Idag har jag hemlängtan.
Idag vill jag åka hem.
Skulle ge vad som helst för att somna och vakna upp i mitt rum hemma hos mamma.
Gå upp och äta en leverpastejs macka och en kopp the med resten av familjen som sällskap.
Åka över till mormor. Prata om allt och inget, såsom vi alltid gör.
Träffa Micke, bara skratta.
Träffa Olle, bara vara.
Träffa Lotta, bara prata.

Det är mycket som inte stämmer idag.
Det är mycket som är jobbigt med att ha besök också.
Man blir påmind om allt man har därhemma.
Alla man saknar.
Allt man missar.
Det är inte så mycket tänker man när man bor hemma.
Men man missar att vara där. Som stöd till exempel.
Det är bara jobbigt.
Det är jobbigare denna gång.

Sakta börjar jag bli rädd för vintern och allt vad den kommer innebära.
Jag börjar mer och mer bli medveten om att valen jag gör nu kommer påverka mig hela livet.
Jag borde egentligen bara försöka slappna av och njuta av livet och hur bra jag har det.
Men det har jag alltid haft svårt för.
Jag lever alltid i framtiden.
Med G är faktiskt första gången jag inte gjort det.
Inte över analyserat vad som ska hända med oss i framtiden.
Är det för att jag inte ser oss tillsammans en längre tid?
Men det är faktiskt så...
Att jag kan inte tänka mig vara utan honom.
Jag vill inte åka hem, men jag skulle bara vilja vara hemma.
Bara för en dag.
Bara för en stund.
Postat av: Lisa

Jag är så glad att du tagit upp bloggandet igen :) Det är verkligen intressant att följa din vardag. Jag struntar i om du skriver om det som är bra eller det som är dåligt. Lycka till med allt!

2011-09-30 - 11:09:16
Postat av: Juliusbettina

Hello my name is Cisco. English language is my second language . I visit sites like yours to learn new english vocabulary words and improve my english grammar . I hope to have effective communication and business communication for a new job in US. I learned a new word of the day from your site. I plan to be public speaking and business writing better now from your site. Thank you.

2012-07-12 - 12:03:46
URL: http://juliusbettina.blogetty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: